poniedziałek, 13 maja 2013

Paddington ma rację - klasyczna opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru

                 Paddingtona znałam z telewizji. Kiedyś, kiedyś obił mi się o oczy, całkiem przez przypadek. Ale wtedy nie skupiłam się na nim, oglądałam jednym okiem zajęta czymś innym. Jednak pozostał gdzieś w zakątku mojej pamięci miś w niebieskim płaszczyku, czerwonym kapeluszu i walizką w łapce, bo gdy zobaczyłam na bibliotecznej półce książeczkę od razu po nią sięgnęłam. To było kilka tygodni temu. Byłam wtedy z zaprzyjaźnionymi  maluchami w osiedlowej bibliotece. Od razu wypożyczyłam. To był 'Paddington wyrusza do miasta'. Już po pierwszym opowiadaniu bardzo nam się spodobało. Wypożyczyłam więc kolejną książeczkę 'Paddington ma rację'. Co chwila zrywałam boki. :)
                   Z tylu okładki możemy przeczytać: 'Mały zagubiony miś trafił do państwa Brown i na dobre się zadomowił. Jaki będzie jego pierwszy dzień w normalnej angielskiej szkle? Czy będzie umiał odpowiednio zachować się w sądzie? Czy uda mu się usunąć sadzę z kominka groźnego sąsiada pana Carry?' Aby nie robić niepotrzebnego spoilera, powiem tylko, że  Paddington rewelacyjnie umie wyprowadzić z równowagi gburów, a zamieszanie, które tworzy się czasami wokół niego, wcale nie jest jego winą. :)
                   Dodam jeszcze, że niedawno widziałam starsze wydanie w antykwariacie. :) Ale jeśli będę kupowała, to poszukam tego nowego. 

          
Paddington ma rację. - Michael Bond
Ilustracje - Peggy Fortnum
Przełożył - Piotr Pieńkowski
Tytuł oryginału -  Paddington on Top
ISBN 978-83-240-1544-3
Znak
Wydanie I, 2011 rok, Kraków









A jeśli ktoś chciałby sobie obejrzeć, to polecam link: http://www.youtube.com/watch?v=1vXxu4iJQeY

2 komentarze:

  1. Pamiętam, że bardzo lubiłam wersję książkową, ale bałam się serialu i bardzo irytowała mnie piosenka na początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież serial nie jest taki straszny, takie kolorowy jest. :)

      Usuń