środa, 11 września 2013

W kraju Baj-Baju - Najpiękniejsze wiersze polskich poetów

                  Książka (rozmiar A4, twarda oprawa) należy do mojego młodszego brata. Dostał ją od naszej starszej siostry i jej męża. To były czasy, kiedy jeszcze mu czytałam (bo sam nie umiał) i przeczytałam całą. Część wierszy znałam (wychowałam się na Brzechwie, Tuwimie, Mickiewiczu, KOnopnickiej, Fredrze), część była dla mnie nowością. Czcionka miła dla oka, ale ilustracje wybitnie mi się nie podobały wtedy i nie podobają teraz. W każdym razie książka wartościowa, bo zawiera bardzo dużo wierszy polskich poetów. 

            Jest też tam taki cytat: '...Przez odpowiednią literaturę dla dzieci kształtuje się smak przyszłego czytelnika, któremu toruje się drogę do wielkiej poezji, do liyeratury klasycznej....' - Jan Brzechwa.

                   Autorzy wierszy:
Ewa Szelburg-Zarembina, Jan Brzechwa, Aleksander Fredro, Maria Konopnicka, Julian Tuwim, Tadeusz Śliwiak, Jerzy Ficowski, Joanna Kulmowa, Władysław Broniewski, Adam Mickiewicz, Stanisław Jachowicz, Konstanty Ildefons Gałczyński, Juliusz Słowacki, Ludwik Jerzy Kern, Magdalena Samozwaniec, Bronisława Ostrowska, Janina Porazińska, Hanna Łochocka, Wanda Chotomska, Jan Sztaudynger, Jerzy Harasymowicz.

W kraju Baj-Baju - Najpiękniejsze wiersze polskich poetów. - praca zbiorowa.
Ilustracje - Paweł Głodek
ISBN 83-85840-00-1
Wydawnictwo Philip Wilson Warsaw
1995 rok, Warszawa














2 komentarze:

  1. Ja myślę, że ilustracje są skierowane bardziej do tatusiów czytających te wiersze dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń