środa, 3 września 2014

Tylko dla dzieci

                     Książeczkę znalazłam w bibliotece, tej o której dawno temu pisałam, że znalazłam na spacerze w pracy, a w której jest dużo książeczek z lat 80tych i 90tych. Rzuciła mi się w oczy okładką, którą skądś znam. Nie pamiętam czy była w domu, czy widziałam ją u kogoś znajomego, ale na pewno miałam ją w ręku, gdy byłam mała. Wierszyki w niej są bardzo ciepłe i zabawne.
                     Np. 'Idzie rak nieborak'
Idzie rak, nieborak, 
Jak uszczypnie będzie znak.

Biegnie dzik, dziki dzik, 
Kłem porani,  będzie krzyk.

Leci kos, zwinny kos, 
Gwiżdże w ucho, kuje w nos. [...]


Tylko dla dzieci - Magdalena Samizwaniec
Ilustracje - Zosia i Andrzej Darowscy
ISBN 8308-01802-5
Wydawnictwo Literackie
Wydanie II, 1987rok, Poznań
 









 


2 komentarze: