środa, 17 września 2014

Chłopiec i dziewczynka

                             Od czasu do czasu przeglądam antykwariaty stacjonarne i internetowe w poszukiwaniu książeczek z dzieciństwa (jak już kiedyś gdzieś pisałam, przepadły podczas przeprowadzki 17 lat temu). Czasami wiem dokładnie czego szukam - tytuł, autor wydanie, czasami szukam troszkę po omacku, bo pamiętam tylko tytuł i wydanie, a czasami tylko fragment, ilustracje. A czasami nie pamiętam nic i gdy dopiero zobaczę okładkę lub ilustracje to coś mi się przypomina.
                      I tak kilka tygodni temu przeglądałam sobie jakiś antykwariat internetowy, po kolei stronę za stroną, książka po książce. Równocześnie buszowałam po allegro. W antykwariacie mignęła mi okładka książki 'Chłopiec i dziewczynka'. Ani tytuł, ani okładka nie były znajome. Na allegro była ta sama książeczka, ze zdjęciami nie tylko okładki, ale też wnętrza książeczki. I wtedy zdawało mi się, że kokarda dziewczynki wygląda znajomo. Kupiłam książeczkę i teraz wiem na pewno, że miałam ją w dzieciństwie. Nie wiem ile mogłam mieć lat, moja siostra jej nie pamięta. 
                         Książeczka opowiada o dziewczynce i chłopcu na plaży. Dziewczynka wymyśla sobie jakąś zabawę, a chłopiec ją psuje. I tak przez lata, za każdym razem, gdy się spotkają na plaży.

 Chłopiec i dziewczynka. - G. Oster
Tytuł oryginału -  Мальчик и девочка
Opracowanie graficzne - R. Zelma
Książeczkę opracowano na podstawie filmu rysunkowego wytwórni 'Ekran'
Związek Filmowców ZSRR
Wydano w ZSRR
1983 rok
















 

1 komentarz: