poniedziałek, 7 października 2013

Ognisty ptak

                     Książka, której ilustracje niesamowicie mnie czarowały. Same baśnie też oczywiście. Właściwie połączenie ilustracji z baśniami tworzyły piękną mieszankę. Ale nie tylko same ilustrace baśni robiły wrażenie, ale też strony tytułowe przed każdą baśnią.
                 Dawno ich już nie czytałam. Gdzieś się w domu zapodziała i nie miałam jej dawno w rękach. Potem odnalazłam na regale u mamy i zabrałam do siebie. A u mnie też sobie stała całymi miesiącami. Aż do tej chwili, gdy wyciągnęłam ją, żeby sfotografować i opisać. Ale za szybko nie wróci na swoje miejsce, bo mam zamiar przeczytać. Ciekawa jestem czy nadal będę oczarowana? Na pewno napiszę o swoich wrażeniach. :) 

Ognisty prak - Rosyjskie bajki ludowe
Tytuł oryginału - жар-птица
Ilustracje - Igor Jerszow i Xenia Jerszowa
Przełożyła - Danuta Wawiłow
ISBN 83-05-11614-X
Wydawnictwo 'Książka i Wiedza'
Wydanie I, 1986 rok, Warszawa














10 komentarzy:

  1. Żar-ptica: poezja sama w sobie :) Ruskie bajki są genialne, uwielbiam, dzięki za przypomnienie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre z tych książek przywołują mi moje dzieciństwo, np. atlas poniżej. Miłe wspomnienia :) I przyznam się, że niedawno również miałam swoją przygodę z książkami dla dzieci, gdyż recenzowałam bajki terapeutyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a możesz podać jakieś ciekawe tytuły tych bajek terapeutycznych?

      Usuń
    2. Najbardziej spodobała mi się książka Pawła Pawlaka "Nocny Maciek". Jest to bajka dla dzieci, które boją się nocy

      Usuń
  3. Mam bardzo dużo bajek rosyjskich (to były i nadal są moje ulubione), a tej nie miałam. Widzę, że niektóre bajki się powtarzają (ja np. mam "Wdzięczność Szczupaka", czy "Wasylisa Pięknolica"). Ilustracje do bajek rosyjskich są niesamowite i tak działają na wyobraźnię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również lubię rosyjskie bajki. A ta książka jest moja ulubiona. :)

      Usuń