sobota, 3 stycznia 2015

Poczytaj mi mamo, jeszcze raz

                   Serię 'Poczytaj mi mamo' zna chyba każdy 30latek (i więcej ;]). Młodsze pokolenie, pokolenie naszych (i nie na szych, ja np. nie mam) dzieci pewnie też zna, jeśli po rodzicach zostały te cienki książeczki z krótkimi opowiadankami, lub jeśli rodzice (babcie, dziadkowie, ciotki i wujki) mają do nich sentyment i kupili dzieciom (względnie wypożyczyli w bibliotece, jak ja to robię odnośnie zaprzyjaźnionych dzieci, ostatnio Żuczka) wznowienia grubych ksiąg zawierających po kilka opowiadań. Czy wiecie, że seria 'Poczytaj mi mamo' powstała w 1951 roku? Ja nie wiedziałam i było to dla mnie ogromnym zaskoczeniem, gdy przeczytałam to we wstępie. :)
                     Do tej pory przeczytałam niemal wszystkie księgi. Niektóre opowiadania znałam, inne były dla mnie nowością, a niektórych, które ja znam nie znalazłam w nich. W 2013 roku wydana została księga, jak w tytule posta, 'Poczytaj mi mamo, jeszcze raz'. Zawarte są w niej opowiadania powstałe współcześnie zawierające naszą obecną rzeczywistość (np. internet). Co, szczerze mówić mało mi się podoba. To przez sentyment do lat dziecięcych. :) W każdym razie, opowiadania mają swój klimat. Przede wszystkim, moim zdaniem, ilustracjom. Ilustrowali ci sami ilustratorzy, którzy ilustrowali te małe książeczki.
                          I jeszcze jedno. Odnosi się to do tej księgi, jak i wcześniejszych części. Na końcu książki są krótkie biografie autorów opowiadań i ilustratorów. 

Poczytaj mi mamo jeszcze raz. - Joanna Olech, Grzegorz Kasdepke, Wanda Chotomska, Barbara Kosmowska, Małgorzata Strękowska - Zaremba, Marcin Brykczyński, Joanna Papuzińska,  
Ilustracje - Wanda Orlińska, Jolanta Marcolla, Elżbieta Gaudasińska, Bogusław Orliński, Krystyna Michałowska, Edward Lutczyn, Tomasz Borowski
ISBN 978-83-10-12451-7
Nasza Księgarnia
Wydanie I, 2013 rok, Warszawa























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz