piątek, 13 marca 2015

Piosenka

                   Książeczka z bibliotecznego obłowu. Pierwszy raz mam ją w rękach. To znaczy nie, że w tej chwili, w dzieciństwie jej nie miałam i nie zetknęłam się z nią. Podobają mi się ilustracje. W środku jest, na sztywniejszym papierze niż cała książeczka, 'zabawka do wycięcia'. Nie zrobiłam jej zdjęcia, bo.... nie pamiętam dlaczego. Takich książeczek z 'zabawką do wycięcia' dostało mi się ze cztery.
           Książeczka zawiera rymowankę. Znam tylko początek o grochu i kaszy. Reszty muszę się nauczyć, żeby uczyć dzieci, bo moim zdaniem rymowanka jest ładna. :) 
 Kipi kasza, kipi groch,
lepsza kasza niż ten groch, 
bo od grochu boli brzuch,
a od kaszy będziesz zdrów.
Skacze piłaka, raz i dwa,
w górę, na dół hopsasa!
Elemele, raz, dwa, trzy - 
skacze we dnie, nocą śpi.
Skacze zając, skacze ptak,
idzie nocka, sieje mak...
W cichym kąsie piłka śpi,
my tak samo - ja i ty.
 Świeci słońce, szumi wiatr,
za oknami złoty sad.
Kipi kasza, kipi groch,
kto śpi długo - brzydki śpioch.

Piosenka. -Tadeusz Kubiak 
Ilustracje -Joanna Zimowska - Kwak
ISBN - 83-03-02151-6
Krajowa Agencja Wydawnicza
Wydanie I, 1989 rok, Warszawa











                                                      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz